Saturday, February 04, 2012

Vuxna människor...

Jag vet att detta är ett fel som ligger hos mig och inte hos dem jag nu kommer skriva om. Så, då var det sagt iaf...

Varje gång det kommer fram en vuxen människa till mig i kassan, helst karlar, och vill beställa varm choklad (nej 'varm ssschhhhhooooklaaad' som det tydligen måste uttalas) så kommer dessa tankar fram. "Väx upp! Varm choklad är en bäbisdryck som du får dricka hemma. lär dig dricka kaffe som en riktigt karl!"
Jag vet att det inte är något fel med att dricka varm choklad, jag gjorde det förr också, men kan inte tvinga bort dessa tankar. Dom dyker upp helt otvingat.
Jag kan bara inte se denna chokladdrickande 40 -50åriga karl som en familjefar och försörjare. Jag ser honom i ett ljus utav nappar och gråt efter sin ssshhhoooklaaaad.
Förlåt men så är det.

No comments:

Post a Comment