Monday, February 13, 2012

Trångsynta människor har jag inte tid med.

Fick ett underligt PM på facebook idag. I från en tjej som läst min blogg och hade lite att säga. Först och främst måste jag säga att det är aningen creepy att någon söker upp en på FB bara för att spy massa galla, och för det andra så är det aningen irriterande med ignoranta människor.

Det denna tjej hade att säga var:
"En besatthet av träning och mat kallas aneroxi och borde inte basuneras ut i någons blogg. Det finns många människor som lider utav detta och att du nästan skryter om det får mig att må illa"
Wait what?! Chilla lite! Att vilja motionera och äta sunt är så långt ifrån aneroxiA man kan komma. Att träna och må bra borde vara en prioritet för hela mänskligheten. Att äta sunt, och att desperat räkna kalorier, är 2 helt skilda saker. Orkar inte ens...

En annan sak hon helt fått om bakfoten är inställningen man borde ha till kost.
"Jag anser att dieter och ett påtvingat sunt leverne gör mer skada än nytta. Man kan äta precis vad man vill, bara man gör det med måtta..."
Visst, jag kan hålla med om att strikta dieter, som går ut på att enbart dricka tångdrinkar i exakt 46 graders värme, är aningen extremt men att man kan äta vad man vill om man gör det med måtta är en luddig myt. Självklart ska man inte behöva utesluta saker ur sin kost om man inte vill och självklart får man äta precis vad man vill om det nu är fallet, men att vissa saker är skadligt för hälsan är oundvikligt.
"Vill jag äta pizza varje dag så ska jag få göra det, men det kanske räcker med en liten bit istället för en hel. Vill jag äta godis så tänker jag göra det, men man behöver kanske inte äta en hel påse på en gång..."
Vill du äta pizza varje dag så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Vill du långsamt ta livet utav dig själv så tänker inte jag stoppa dig... Att äta en enformig kost, oavsett vad den består av, är inte ett ultimat val.
Jag förstår inte varför jag ens kommenterar detta... blir bara så förvånad över hur vissa människor tänker.

Jag vill bara klargöra en sista sak: Jag skryter absolut inte om vare sig min kost eller min träning, men om jag vill må bra och känna att jag gör något bra för mig själv så tänker jag inte dölja det. Flytta till USA om det inte passar...

1 comment:

  1. vem fan är det där egentligen? Och vilken blogg har hon egentligen läst för hon kan ju fan inte läst dig om hon ha mer än en hjärncell?

    ReplyDelete