Monday, February 20, 2012

Förändring under reklamavbrotten...

Kollar på ett relativt program och det går över till reklam.
Vad jag brukade göra:
- Går ut i köket för att kolla skafferiet. Hittar inget att äta? Kollar kylen.
- Går tillbaka till vardagsrummet. Zappar runt. Går tillbaka till köket. Kollar åter igen i skafferi + kyl efter något ätbart.
- Går ut och röker på balkongen.
- Tar något att äta, oavsett om jag vill ha det eller inte.
- Äter för att jag är uttråkad.
- Fortsätter kollar på tv tills nästa reklam kommer.
- Upprepa.

Vad jag gör nu:
- Kör 2X5 armhävningar (har ingen alls styrka i armar och bröst än)
- 3X15 situps
- Styrkeövningar med hantlar för biceps och triceps
- 2X5 armhävningar
- 3X20 situps
- Fortsätter kolla på tv.

Inte varje reklam, självklart. Men minst 2 gånger om dagen iaf. Blir så rastlös av att bara sitta.
Just nu sitter jag. Jag sitter och väntar på att Kim ska komma hem från affären med mitt "godis": lite valnötter och vindruvor.

No comments:

Post a Comment