Sunday, February 26, 2012

Jag är för gammal för krogen...

Jag pallar inte längre. Vet inte varför men helt plötsligt så tål jag inte alkohol. Jag mår alltid hur bra som helst  i början men när kvällen väl kommer till sitt slut och man bara vill sova så är det kört. Då känns det som om man druckit ren sprit på fastande mage. Om man struntar i att äta en vecka och sedan sveper 1 liter vodka... ungefär så känner jag mig. Illamåendet kryper fram oh det snurrar som jag vet inte vad. Jag kan helt enkelt inte festa längre. Vet inte riktigt om jag är glad eller ej över det. Krogscenen ger mig ingenting. Jag föredrar en flaska vin hemma i lugn miljö med dom få människor jag valt att dela bakterier med. På krogen vet man aldrig vad man blir smittad med.... Nej, det är nog dags att tänka om. Vi skippar alkoholen och allt vad festande heter ett tag och fokuserar helt på hälsan...
(På tal om det... ->)
Den har hamnat lite i skymundan nu senaste 3 dagarna. Träningen har varit slö och omotiverad och kosten har nästan varit oexisterande. Att dricka en måltidsersättnings-shake en gång om dagen tillgodoser knappast allt jag behöver. Utöver det består mitt intag utav kaffe och cigg. Kickin' it french style...
Så.... slutsatsen? Ingen alkohol. Stenhård disciplin. Röra på fläsket. Tänk på kostintaget; DET MÅSTE FINNAS DÄR!

1 comment:

  1. jag känner samma, man är sååå taggad och sen så innan man ens kommit ut blir det bara jobbigt. jag sitter gäna och dricker vin med dig någon kväll! boka en tid kanske?:)

    ReplyDelete