Thursday, February 16, 2012

Torsdag är min lördag.

Idag ska jag ta med hjärtat till Solna och hämta ut hans (lite försenade) present: Ett årskort till sista året på Råsunda. Am i the best, or what? Ska försöka locka med han in i Solna centrum också. Jag behöver verkligen ett par byxor, och har ju presentkortet kvar från i julas på 500:- Vi får se hur det går.

Som vanligt är jag uppe i ottan på lediga dagen. Kroppen tränas inte av sig själv och det gäller att inte stanna upp. Ville ut och springa lite idag också med ca 30 cm nysnö i skogen blir det aningen svårt. Får ta en powerwalk runt Märsta istället.

Lönen kom in på kontot igår och det första jag gjorde var att köpa ett nät fullt av avokados. YUM! Sen fick jag spel... Av någon anledning fick jag för mig att jag skulle äta fisk till middag. (Alla som känner mig vet varför detta är helt sjukt konstigt) Jag tänkte att om man marinerar lax och grillar den i ugnen så borde det vara ok. Kokade bulgur till och gjorde en vitlökssås på vitlök och lättyoghurt. Mosade ihop allting till en enda stor barnmats-röra och åt. Gick faktiskt helt ok, när jag äntligen hade vant mig vid ukten. Lukten, måste jag säga, är 10 gånger värre än smaken. Tyckte det smakade riktigt bra... ända tills Kim börjar spotta ut ben på sin tallrik. kan ju säga att jag var klar då.

No comments:

Post a Comment