Friday, February 03, 2012

Day 3... it's killing me! Good!

Efter 2 låååånga hårda dagar på jobbet vill jag inget annat än att sova. Hade ingen som helst lust att ställa klockan och gå upp tidigt för att träna idag. Det är en tuff omställning jag gör, med tanke på mina arbetstider. När man jobbar 13-23, stående och gående i stort sett hela tiden förutom på lunchen, man är ensam ifrån 16 fram till arbetsslut och får springa som en tok... Ja, då är det tufft att behöva ställa klockan på tidig timma.
Men jag känner mig själv, hoppar jag över en dag så hoppar jag över alla dagar. Inga genvägar här inte.
Jag pallrade mig upp i ottan för att sätta igång. Tror det tog minst 10 minuter att ens snöra på mig skorna, så jäkla trött var jag. För att inte ens tala om att krångla sig in i den trånga träningsBH-n.

---

Nu såhär efteråt vet jag inte riktigt vad jag mentalt gnällde om. Jag blev genast mycket piggare och känner mig starkare och friskare. Träningsvärken är fortfarande hemsk så tog det lite lugnt med benen, men körde därför lite hårdare på mage och kondition. Jag säger ju det, nu är det slut med undanflykter.

Jag ska inte bli en slav för vågen nu. Jag har inte vägt mig mer än en gång om året förr, och ska inte bli besatt utav det nu. Jag vet hur det blir då, jag vet hur JAG blir då. Men lite koll måste jag ju ha så tänkte att jag kör en vägning varje måndag för att se veckorresultat. Fuskade lite idag och blev förvånad över att se att det stannade på 76.2 (från 77.5 för 3 dagar sen)

---

Nu räcker det nog med bloggpepp för idag och istället ska jag ge lite svar på tal (Du vet vem du är). Jag skriver inte allt jag gör för att få andras sympati. Jag skriver inte om min träning för att jag tror att någon ens bryr sig, utan jag gör det för mig egen skull. Jag måste hålla det riktigt. Det är inte ovanligt att folk som tränar har en träningsdagbok och jag väljer att ha den offentligt. Jag håller koll på vad jag gör varje dag och det är ett sätt för mig att garantera att det faktiskt görs varje dag. Jag behöver inte höra att jag är duktig, det är inte det jag är ute efter. Självklart är det motivation att höra att folk tror på en och faktiskt är glad för ens skull, men det är inte därför jag gör detta. Jag gör detta för mig själv, och ingen annans. Tycker du det är jobbigt att läsa? Fine, pröva krysset i hörnet högst upp i webläsaren så ska du se att det löser ditt problem. Puss påre.

No comments:

Post a Comment