Saturday, February 04, 2012

Viljan finns men inte kunskapen

Bara för att det är lördag betyder det inte att det är fritt fram att slacka. Nej nej. Dagen började som vanligt med träningen från helvetet. Känner dock att det går bättre och bättre för varje gång. Träningsverken börjar ge med sig, i morse kände jag den knappt.
Lite småsur över att vintern behagade att komma nu. Haft så milt väder hela december och januari, men nu när jag vill ut och gå och springa i skogen så ska det bli ryssvinter. Längtar till våren nu...

Jobbfri idag. Funderar på att dra med älsklingen ut och handla lite. Måste köpa en ny våg. Den vi har hemma har Kim tydligen haft sen dackefejden så det har sagt upp sig nu. Tvärdöd. Måste ju kunna uppdatera er om mina måndagsvägningar så ingen tid finns att spilla. Mot Claes Ohlson!

Måste köpa grapefrukt också! och keso. OCH KIKÄRTOR!
Har en ny favoritlunch som håller en mätt i miljoner timmar. Eller ny och ny, åt det rätt ofta för 3 år sedan när jag faktiskt var lite hälsosam. Brukade ha ägg i också men mår illa utav ägg nu så skippar det.
  • En burk tonfisk (i vatten såklart, den i olja klarar jag bara inte av) 
  • En halv röd lök
  • Kikärtor
  • Kidneybönor
Blanda allt och krydda med chilipulver.
Pressa citron eller Grapejuice över och servera med keso.
Åh blir hungrig bara jag tänker på det.

Appropå det så måste jag sätta mig och kika runt på nätet idag.
Viljan finns men inte kunskapen. 
Både jag och Kim måste lära oss att äta hälsosamt. Måste lära oss vad som är bra för kroppen och inte. Hans åsikt om vad som är nyttigt är att äta kokt kyckling och ris varje dag. Nja jag vet inte... jag vill nog ha lite mer variation än så.. speciellt eftersom jag inte äter ris.
Just det... måste nog köpa hem lite te också. Försöker dra ner på kaffe och begränsar mig till 2 koppar om dagen när jag är på jobbet. Inte druckit en red bull på snart 2 veckor... men jag saknar det!!!

Te på morgonen väcker mig tyvärr inte riktigt med samma käftsmäll som kaffe gör. 


Bjuder på en bild på min hydda. Förhoppningsvis har jag en annan bild att visa om några månader.
Det här får vara den där hemska "före"-bilden dom använder på tvshop.

No comments:

Post a Comment