Friday, February 17, 2012

Fredag.

Var ute på äventyr med Kim igår. "Ända" bort till Solna åkte vi. Vi skulle åka och betala hans present som han fått utav mig. Ett årskort till Råsunda... sista året på Råsunda. Efter 75 år som AIK:s hemmastadium så ska det rivas. Kim blev superglad för presenten. Min plånbok blev mindre glad.
Åkte förbi Solna centrum också. Tänkte jag skulle göra ett sista försök att hitta ett par byxor. I julas fick jag ett presentkort på Lindex på 500:- så ville utnyttja det.
Slutade med att jag hittade ett par jeans och 3 par tröjor, och allt jag behövde betala var 58:- Det kallar jag ett kap. Märkte att jag för övrigt har gått ner en byxstorlek. Det är precis DÄR det känns. Vågen och jag är inte vänner. Den står i stort sett still, men har ju minskat storleksmässigt iaf. Det räknas. Det lilla får mig att vilja köra ännu hårdare.
Vill verkligen ut och springa lite men det är så sjukt mycket snö nu. Nysnö. Helt orörd. Nästan 30 cm i skogen. Jag klarar inte av det, jag och min dåliga balans och uppenbara klumpighet. Jag vill inte bryta några ben. Får köra substitut med PW:s sålänge och köra på som vanligt.

Idag vaknade jag av mig själv 06:20 och kände att jag lika gärna kunde gå upp. Måste ändå sova tidigt ikväll då det är min öppningshelg som väntar nu.
Röjde undan i köket och ska snart bege mig på träningen. Måste bara vakna till först.

No comments:

Post a Comment