Thursday, February 02, 2012

Februari har kommit...

Jag hoppade över en dag i bloggen, utav den enkla anledingen att jag var död.
Igår onsdag:
Powerwalk i -14... blev en "kort" powerwalk då jag frös ihjäl och lungorna exploderade av smärta. Joggade lite, gick lite.
Hem och köra styrka. Inte nådigt. Hade ingen aning om hur otränad jag faktiskt var. Konditionen är fruktansvärd den också. Vägde in mig på 77 kg igår så får se hur detta utvecklas.
Mår lite illa när jag tänker på att jag för ett år sen vägde runt 90... 

Blev en jobbig dag på jobbet igår. Träningsvärken kickade in väldigt snabbt och jag dog lite varje gång jag behövde sätta mig på huk för att plocka upp något. Men överlevde dagen och kom hem från jobbet ca 00:00. Bums i säng.

I morse var inte träningsvärken ens lite bättre. Kom knappt ur sängen, men skam den som ger sig. Körde styrketräningen ändå. Modifierade lite då jag inte fullt ut kunde lägga hela kroppsvikten på lårmusklerna. Men jag kämpade mig igenom det idag också. Det blir väll bättre med tiden. Nu är det bara 28 dagar kvar...
Hoppade powerwalken idag då termometern visar -15. Ska ändå jobba 13-23 så står och går väldigt mycket hela dagen iaf.

Lunch idag blir bönsallad med tonfisk och keso. Yum

Motivation?  No excuses!

2 comments:

  1. så jävla duktig du inspirerar !

    ReplyDelete
  2. Du är grym tjejen och hon har gjort flera olika (samt ett annat 30 dagars jag ska kika in och se om det är bra) samt en cardio som är 50 min om det är för kallt ute! Du ä grymt duktig och du kan göra det! Jag har gått ner från 81 till 61 nu sen mars! Sooo YOU CAN DO IT! du är grym och kom ihåg vi ska shoppa kläder i juni! :D

    ReplyDelete