Friday, January 18, 2013

Min söndag, eran fredag

Har äntligen städat bort julen här. Vi hade inte mycket pynt men det lilla vi hade är nu borttaget. Bytt gardiner, dammsugat, tvättat, skurat och plockat. Puh. Varit igång sen i morse. Nu tar jag en paus framför datorn och tv:n innan jag börjar med middagen. Kim kommer hem från jobbet vid 15 och en stor stark karl som han behöver käk när han jobbat en hel dag. Idag står pasta med egengjord carbonarasås på menyn. Vi får se om jag lyckas utan att bränna skiten denna gång.

Idag är det söndag för mig. Min andra lediga dag innan jobbet kallar igen. Det känns så konstigt att avsluta sig "helg" när andra precis ska starta sin. Men men, pengarna måste in. 

Letar för övrigt jobb till tusen. Just nu är det deltidsjobb och ekonomi-jobb som tar över alla rekryteringssidor. Det är inget jag kan leva på, så letandet fortgår. Måste bort ifrån Arlanda. Klarar inte av detta längre. När hälsan blir lidande för stressen som jobbet medför är det dags att tänka om. Speciellt när giftet börjar tränga in bland personalstyrkan. Jag måste gå vidare. Helst igår. 


No comments:

Post a Comment