Sunday, January 20, 2013

Immunförsvar som en AIDS-patient...

Vaknade igår med lite risp i halsen. Det gick över under dagen men kom tillbaka på kvällen. Vaknade idag med ganska ont i halsen och även halvrinnig näsa, men kämpade mig igenom dagen på jobbet iaf.
Kom hem och somnade en kort stund på soffan. När jag vaknade var jag sjukare än innan. Halsen är supertjock och gör ont som fan, näsan rinner och är täppt som få. Bihålorna känns som om dom ska sprängas... sjuk. igen. Har ett immunförsvar som en jävla AIDS-patient! Var 3e vecka blir jag sjuk. Det är tröttsamt.
Någon sa "Det är för att du jobbar så galet mycket och så konstiga tider" och jag tror han har rätt. Stressen på jobbet måste påverka kroppen på något sätt. Verkar ju konstigt annars... Vi får se om jag håller mig hemma imorgon eller om jag får köra 8-18 som tänkt. Så jävla svårt att vara sjukskriven hela tiden... blir ju ruinerad.

Inte nog med att jag är sjuk, jag är FET också! Sen jag slutade röka för 40 dagar sedan så har jag gått upp 7 kg. 7!!!! Helt galet mycket. Jag visste att jag skulle gå upp något kilo sådär eftersom förbränningen i kroppen saktar ner utan rökning, men 7? Hur gick detta till? Jag som varit så duktig med träning. Men som Sarah sa: Det är dom 7 kilona du kommer ha lätt för att gå ner. Hoppas hon har rätt... för guds skull.

Nu ska jag försöka sova lite. Kim jobbar till 24 idag med, precis som igår. Vi får se hur mycket sömn jag får i ensamheten... brukar inte blir så värst mycket. Jag är som ett barn när det kommer till att sova själv, det går bara inte.

No comments:

Post a Comment