Tuesday, January 01, 2013

Det nya året - 2013

2012 gick fort. Nästan lite för fort. 2012 var ett år med mycket drama, sjukdomar och insikter. Jag hoppas på ett bättre 2013.

Vi firade ett nyktert nyår i Rotebro. Middag hemma hos Linda och Christer var det som var aktuellt. En 3rätters som hette duga. Till förrätt var det räkcocktail (förutom till mig som inte äter räkor, utan fick en vegetarisk cocktail), egengjorda smördegspinnar, skagenkex och chips med lök/philadelphiaostdip.
Middagen bestod potatisgratäng och helstekt rostbiff i ugn med rödvinssås. Efterrätt var cheesecake med hallon och passionsfrukt. Vi åt och åt och åt och åt. Kommer vara mätt i veckor känns det som.

Efter maten spelade vi ett spel som hette 'Med andra ord' Skitkul spel. Jag var med i vinnande laget 3 omgångar i rad. I rule!!

Det var en lång väntan för dom små kan jag tänka mig men 12-slaget närmade sig. Vi förberedde oss för att ge oss ut i kylan, men regnet hade börjat falla i stället. Fyrverkerierna började lysa upp himlen. Lilla Alvin var nog inte så jätteimponerad utav sitt första nyårsfirande då han grät i pappas famn hela tiden. Novalie vart rädd till en början, men slappnade av lite efter att Linda förklarat att det inte var farlig. Jag tror jag var räddare än den lilla tjejen.

00.20 var det roliga slut. Barnen frös och jag var trött och blöt. Det var dags att röra sig hemåt. Vi går till bilen för att starta resan hem genom natten. Då inser jag att jag har startat det nya året med att kliva i bajs. hela skon var full av det. Jag har hört att om man får fågelbajs i huvudet så är det ett tecken på tur... vad betyder då detta? Det återstår att se.

No comments:

Post a Comment