Tuesday, January 22, 2013

En sjukdag... mer får man inte.

Det blev så att jag åkte hem tidigare från jobbet igår iaf. Kunde knappt stå upp. Febern gjorde allt extra jobbigt. Jag skakade  i hela kroppen och kunde knappt prata pga allt snor och halsontet. Fruktansvärt. Kl 10 kom Kim och hämtade upp mig. Åkte hem för att bädda ner mig i soffan. Somnade som en stock och sov några timmar. Låg i soffan heeeela kvällen sedan.

Idag vaknar jag med exakt samma känsla: Ont i hela kroppen, halsen är supertjock och snor i hela huvudet... till råga på allt det så har jag mensvärk till tusen också. Sköning. Ska försöka få i mig lite frukost snart, eftersom matintaget igår inte var speciellt stort. Har svårt att känna hunger när jag mår såhär dåligt...

Ska inte gnälla egentligen eftersom det bara är en förkylning, min det känns lite lite bättre för stunden om man får vara lite gnällig när man är sjuk. Liten och ynklig. Det går över om någon dag. Det måste det, för i morgon måste jag jobba igen.

No comments:

Post a Comment