Monday, June 20, 2011

Nicotine, coffee and sugar

Jag drömde i natt att jag skulle ha barn. En återkommande dröm som alltid har olika slut. Denna gång tror jag att jag försökte lära mig själv en moralisk läxa. Det enda drömmen handlade om var allt man inte får göra när man är gravid, sådant som faktiskt inte är bra att göra vanligtvis heller.

Nikotin... dödsstraff på att röka när man har ett försvarslöst foster i magen men även livsfarligt utan. Jag är inte redo att sluta röka så; suck it dream!! Jag tycker om att röka... Den dagen kommer, jag lovar. Den dagen kommer, men inte just nu.

Kaffe... hur f*n ska jag klara mig utan kaffe? Nej detta måste vara ett skämt? Eller...? Nehe... ok. Nej tack. Just nu tänker jag inte dra ned på mitt koffein-intag. En rekommendation är att man får i sig mindre än 300 mg koffein per dag, vilket motsvarar ca 3 koppar kaffe (om man dricker en normal kopp på ca 1.5 dl)  Denna dröm ger mig inte mycket känner jag...

Socker. Möjligtvis inte lika farligt eller skadligt för barnet men man ska tydligen inte äta/dricka för mycket socker då det ger fostret hicka... Skämtar du? Ska jag ha dåligt samvete för att jag gillar Cola för att det möjligtvis kommer få mitt foster att hicka när jag väl ska ha barn på riktigt? Nej nej. Jag tänker överkonsumera kaffe, cigg och socker så länge jag bara kan!!!

Alkohol. Konstigt nog så läxade jag inte upp mig själv om alkohol i drömmen trots att det är en utav dom stora NO NO'S under en graviditet. Kan bero på att jag inte har något problem med alkohol så jag tror inte det kommer bli något problem att sluta med dagen då det verkligen gäller. (Anneli skrattar säkert häcken av sig nu...)

...Drömmen inehöll även massa småsaker bara som pikar på sådant jag borde sluta med som inte är lika stora och livsavgörande; som t. ex sluta lägga strumpor på golvet (barnet kommer kvävas) sluta lämna skåp och lådor öppna (barnet kommer försöka klättra och dö)
...Jag hatar när jag ska ge mig själv moraliska läxor för jag är sämst på att lyssna på mig själv.

No comments:

Post a Comment