Wednesday, June 01, 2011

You're the storm that i believe in...

Sms-konversation mellan mig och en annan person, som vid tillfället befinner sig minst 5 km ifrån min destination)

...
Jag: Åskar!
Person 2: Jag har inte hört något?
Jag: Nej men det åskar iaf...
Person 2: Jag har sett blixtar men inte hört nått. Det försvinner säkert snart.
Jag: Men det är läskigt.
Person 2: Det är säkert långt bort, hörs bara lite svagt muller.
Jag: Långt bort? Mullrar ju så rutorna skakar!
Person 2: Men HÄR låter det ingenting...
Jag: Fast vi befinner oss inte på samma ställe, kan kanske bero på det
Person 2: Märsta som Märsta...
(Bara för att klargöra här; Jag befinner mig för tillfället i Valsta... denna person befinner sig på landet långt utanför Märstas gränser)
Person 2: Hur som helst är det inte ens farligt...
Jag: Nej men jag tycker bara att det är jävligt obehagligt.
Person 2: Jag försöker bara lugna dig :(

Så nu kan vi konstatera att bästa sätt att lugna någon som är rädd för åska, och som befinner sig mitt i ett åskoväder, är att klargöra att det INTE åskar längre bort... och att det faktiskt inte är farligt (med en nedlåtande ton)
Nej men förlåt då....

No comments:

Post a Comment