Monday, June 13, 2011

Konstiga fingrar och Falukorvar

Kim: (Viftar med sitt lillfinger framför mitt ansikte) Känn på den här! 
Jag: (trycker fingret...) Jag känner inget? 
Kim: Vadå känns den inte konstig? 
Jag: Nej, vadå vad har hänt? 
Kim: Det har somnat...

Så kan ett samtal låta mellan oss tidigt på morgonen. 

Nacken känns inte lika öm idag. Tagit lite fina piller och allt blev genast lite bättre. 
Fan vad jag lagade mat igår. Gjorde först korvstroganoff med ris (att hacka lök med en hand var en utmaning) och med resten av korven gjorde jag en makaronipudding med vitlök, falukorv och rökt skinka. Nu har vi mat för en hel vecka framåt, allt ifrån bara en liten falukorvsring. Se vad man kan hitta på om man har lite fantasi. 

Idag blir det jobbet som gäller. Är tydligen bra om jag rör på nacken och axeln så mycket som möjligt. Ska bli intressant, har ju fortfarande ont. I'll bring my drugs to work, yes. Det är bara kämpa vidare, det blir säkert bättre. 

På tal om absolut ingenting... nu är det bara 31 dagar kvar till Öland.
 (inte för att jag räknar...)

No comments:

Post a Comment