Thursday, June 16, 2011

Diverse diverse. och lite annat.

Känns som om jag halkat efter med bloggandet lite.
Är helt slut efter jobbet, och jobba är det enda jag gör. Skulle bli så otroligt onödigt mycket dravel om enbart jobbet som ingen vill läsa om. "Idag har jag gjort massa latte... som varje dag"
Har tappat motivationen lite.

28 dagar kvar till Öland. Längtar otroligt mycket. Längtar inte efter att behöva åka över Ölands-bron dock. Jag hatar broar med vatten under. Jag får lite panik när jag tänker på hur lång just denna bro är. Det är en löjlig fobi jag har.

Har en påfrestande situation på hemmafronten. Alla råkar väll ut för denna "rough patch" och vi gör allt för att kämpa oss igenom den. Vi har iaf varandra.

Löneförhöjningen kom lagom nu till sommaren. Är mycket nöjd. Tack tack!

Jobbhelg väntar.. K är ledig. Jag är ledig måndag - tisdag. K jobbar. Blir en vecka nu när vi jobbar om varandra och åter igen en vecka där vi ses ca 2 timmar. Känner att detta inte håller i längden. Men schemat ser ut som det gör... man får bita ihop och värdesätta dom dagar vi faktiskt får tillsammans. Midsommarhelgen lördag + söndag har vi hur mycket tid som helst. Ser fram emot det.

Fantasin tog slut för denna gång. Ska kasta in mina arbetskläder i den obligatoriska sista ledighetsdagen-tvätten, plocka i diskmaskinen och lägga mig på soffan. Där kommer jag befinna mig till kl 23:30 inatt när K kommer hem från jobbet. Sedan ska jag upp och jobba kl 01:30. Det kommer gå bra... Det är bara att kämpa på.

No comments:

Post a Comment