Monday, June 20, 2011

Nästan som sms-roulette för honom. Vad han är gör så förlorar han

Onödig sms-konversation mellan mig och Kim (som befinner sig på jobbet)

Jag: Jag funderar på att fixa håret snart
(Jag ska bleka håret idag och har latat mig hela dagen och kände att det kanske var dags kl 14:00)
Kim: Ja fixa håret nu för jag kommer vilja duscha när jag kommer hem så slipper du vänta på att jag ska uppehålla badrummet liksom
Jag: Men om jag skulle börja nu så skulle jag inte hinna klart tills du kommer hem.. och vadå "Jag ska duscha så du får vänta" ?? Vem sa att du hade förtur?! Jag vill bleka håret så DU får vänta...
Kim: Fast jag skrev ju inte "så får du vänta" utan "så slipper du vänta"...
Jag: Att skriva "så slipper du vänta" är ju precis samma sak som att skriva "om du inte är klar när jag kommer hem så kommer du få vänta för jag ska duscha. Jag struntar i att du behöver ha något gjort där inne, du får helt enkelt vänta om du inte är klar när jag kommer hem"
Kim: Men förlåt då, menade ju inte att du skulle vänta på mig, menade precis tvärt om
(Killen har uppenbarligen svårt för svenska språket...)
Jag: Nu har du ju satt dig själv i skiten. Nu kommer jag ju börja med håret precis när du kommer hem bara för att jävlas förstår du väll?
Kim: Gör det du...
(Jag känner att han säkerligen suckade och himlade med ögonen här)


Jag ger mig inte så lätt... Sen insåg jag att jag behöver hans hjälp med håret så måste vänta iaf. Skit också.

No comments:

Post a Comment