Sunday, January 29, 2012

Ny etikett: Vardagsmotion

Slutade jobbet kl 13 och solen sken. Tänkte ta en promenad hem i det vackra vädret. Ja, inte ändå från Arlanda då men ifrån Märsta station. Det började bra, men insåg när jag kommit halvvägs att jag inte hade världens bästa skor på mig att promenera i. Nertrampade trasiga slitna fake-uggs. Sen har jag även en överaktiv urinblåsa + att jag stått och gått oavbrutet i 7 timmar på jobbet. Det blev ingen trevlig promenad hem. Men jag fullföljde den. Station - Vidargatan på 45 min. Det är bra för att vara mig... och bra som fan med tanke på omständigheterna.

Tänkte rosta lite mackor när jag kom hem. Mår illa när jag ens tittar på bröd men har inte så mycket att välja på hemma. Fixar iordning mackorna och kommer sen på att vi har ett paket med rökt skinka i kylen. Öppnar förpackningen och håller på att kräkas. Skinka är så jävla vidrigt! Måste lägga till det på saker jag inte ens kan titta på längre utan att må illa.
Listan innehåller nu:
- Rökt skinka.
- Antagligen även kokt skinka.
- Vitt bröd
- Ägg (nästan värst)
- Leverpastej
- Kaviar
Den kommer säkerligen bli längre med tiden, men just nu är dessa mina största fiender.

No comments:

Post a Comment