Friday, January 27, 2012

ACTA vs världssvält. Vad är egentligen värst?

MEN SKÄMTAR NI MED MIG?! Folk i stockholm är så äckligt bortskämda så jag blir rädd.

...Kanske ska förklara.
Jag råkade hamna mitt i en diskussion om ACTA och allmänt om upphovsrättsskyddning. En del av diskussionen var hur dåligt det är att "internet kommer försvinna" och "man får inte längre ta del av gratis musik eller filmer"
Vadå internet kommer försvinna? Är ni helt jävla intelligensbefriade? Vart har ni tagit denna information ifrån? up your asses? Man skulle kunna tro det. Internet kommer inte försvinna. Världen kommer inte gå under för att ni inte får tillgång till gratis porr längre. Finns säkerligen massa nackdelar med ACTA som jag inte är medveten om, men just dessa argument fick mig att vilja flytta ifrån detta land.
Hur kan man vara så självisk? Det största problemet i världen är att man kommer få betala för det man vill ha. Det är sjukt tänkande. Det är ett sjukt sätt att se på livet.
För att dra upp klyshan om all fattigdom i världen, men den är ett faktum! Det finns miljoner med barn ute i världen som måste förlita sig på att arslen som ni faktiskt skulle kunna tänka sig att skänka lite mat eller pengar.
Folk dör utav svält och sjukdommar. Dom upplever krig och elände, medans ni sitter på era feta jävla arslen och grinar på facebook om hur dåligt det är att ni inte kommer kunna ta del utan "fat asses 3" som kommer ut nästa år.
GET A FUCKING GRIP!!!
snacka om att inte kunna se ur ett större perspektiv. Egocentriska som amerikanare.
För övrigt existerar redan avtalet, bara det att inblandade parter valt att sköta detta under sekretess. Det är först nu när innebörden kommit ut som folk reagerar.
Det stämmer tydligen *det man inte vet tar man inte skada av* men tanke på att ni redan lever med detta utan att veta det.

Förlåt men jag blir så arg...

1 comment:

  1. Så försökt läsa så vadå det innebär du inte kan ladda ner något längre? eller vad är det de ska göra egentligen?

    på tal om ladda ner haha eller köp: Jillian Michaels 30 day shred. Skit bra program men du behöver hantlar eller två mjölkpaket (eller nått som väger 1 kg haha)... och du kan träna hela kroppen hemma och få sjukt bra resultat om du gör det rätt. Den enda träningen som inte är bra är den som inte händer ;)

    ReplyDelete