Tuesday, January 31, 2012

Tisdag sista januari...

Blev ingen hundpassning igår. Tråkigt. Hade sett fram emot att ha lilla knytet här. Istället blev det en tripp till rusta för att handla träningsredskap. Blev 2 par hantlar, 2x1 kg (rosa) och 2x2 kg(lila), sen även hand/fotledsvikter.
Vi var även en sväng förbi optikern då Kim måste ha glasögon. Visar sig att han är lika blind som mig (nästan) och även han är astigmatiker, dvs han har brytningsfel. Han ville inte välja ut ett par glajjer själv så efter jobbet åkte jag dit som smakråd. Det visade sig att det inte spelade någon som helst roll för när han väl hittade dom svartgula bågarna så spelade det ingen roll vilka jag gillade, han skulle ha dom.
Medans dom stod och fixade och trixade i kassan så småkikade även jag på några glasögon till mig själv. Måste köpa nya snart eftersom mina är trasiga och helt fel styrka. Hittade ett par skitsnygga som verkligen passade mig... burberry. Självklart. Inga billiga saker för Therese inte. nej nej. Jag har sagt till mig själv att jag inte ska köpa något på avbetalning längre, men hur ska detta gå? Glasögon är pissdyrt (minst 3000 kr) och jag har inte det. Spara ihop 3000 går väll fort men har inte hur lång tid som helst på mig då mina glasögon faller sönder snart. Skatteåterbäringen? Hell no, den ska gå till min tatuering som jag tänkte göra förra året... då dom snodde varenda krona av mig.

Jag får lösa det här på något sätt.

Idag ska vi ta en tur in till stockholm. Vilket äventyr...

1 comment:

  1. hahahah så blindstyret har låstats ha bra syn hela tiden? Ja jag har inte heller mina glasögon kvar nu fel styrka och jag råka slänga dem i golvet när jag var lite arg så det trasiga gick sönder igen plus andra sidan sprack nu också haha

    ReplyDelete