Monday, January 23, 2012

Känn dig utmanad!

Blev utmanad av Nicole att fylla i denna lista, så får väll vara en snäll flicka och lyda. (Hon har för övrigt en grym blogg som ni måste spana in!)
Sen måste jag väll utmana någon också.. Kan bli svårt. Kan ju inte utmana nicole tillbaka, och alla andra som jag följt har slutat blogga. Kan ju försöka utmana Nada. Hon behöver få lite liv i sin blogg igen ;)

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?
Oj... jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde för 10 minuter sedan, men ok. Jag var 16 år och hemsk... eller iaf vad jag tror. Gick el-utbildningen på Rudbeckskolan (som jag för övrigt hoppade av när det var en månad kvar utav första årskursen). Hade ett störtlöjligt bråk med min bästa vän Linda som resulterade i att vi inte pratade på nästan ett år. Tror även att detta var året då jag åkte fast för snatteri och fick åka polisbil för första gången.

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN? 
Nästan exakt ett år sedan flyttade jag tillfälligt hem till mina föräldrar i Väsby, då det skulle genomföras ett stambyte på våran lägenhet. Första gången jag och Kim sov i separata sängar och jag mådde piss över det i stort sett varje dag. Jag överkom min rädsla för att köra bil när det är vinter. Var ju tvungen då jag inte kunde ta mig till jobbet ifrån Väsby annars.
Jag och Kim förlovade oss 14e januari och det är väll möjligtvis det som betyder mest.

5 SNACKS DU GILLAR
(Ingen nummerordning dock då jag inte kan bestämma mig vad som är bäst)
Ostbågar (ok, dom är bäst)
Blomkål och morötter. Helst med lökdip till.
Popcorn
solrosfrön, även fast dom är så knepiga och jobbiga att äta
riskakor

5 SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL
Kan nästan hela texten till alla låtar jag hör. Av någon anledning fastnar det väldigt lätt. Men för att göra det lättare så shufflar jag spotify för att välja vilka jag ska lista här:
Hoobastank - The reason
Queen - It's a kind of magic
Britney spears - criminal
UB40 - red red wine
Texas - say what you want

5 SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR
Betala av alla mina lån och skulder
Köpa en helt ny garderob
Köpa en husbil till mor och far
Köpa en helt ny garderob
Flytta från Märsta och bosätta oss mer centralt
Köpa en helt ny garderob
Skämma bort mina vänner (nej vänta, nu blev det visst 6 saker)
Köpa en helt ny gard... Jaha, vi var klara med den redan?

5 DÅLIGA VANOR
Sover med smink. Alltid
Äter massa skit när jag har tråkigt.
Slösar pengar på helt onödiga saker
Lyssnar på Scooter alldeles för mycket för att vara ball
Blir sur på Kim när han inte gör saker på mitt sätt.

5 SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Lägga pussel
titta på gamla foton
leka med nagellack
Inreda
boxas (även fast det var sjukt länge sedan sist)

5 SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA
Päls. Det säger sig självt kanske. Inte ens fusk, för jag tycker det är asfult.
Paljetter. Fy, ryser bara jag tänker på det.
Hängselbyxor.
"Utomhus-Trosor" (dvs dom där pyttepyttesmå shortsen som alla envisas med att ha på sig som visar hela härligheten)
Haremsbyxor.

5 FAVORITLEKSAKER
Iphonen vinner här!
Kim, räknas han?
...fan vad svårt det ska vara då!!!
Pussel? Är det en leksak?
xbox!! Fast vill inte spela själv, vill bara kolla när andra spelar.
Älskar flipperspel! Vill ha ett eget, gigantiskt, hemma i vardagsrummet. Det har jag inte.

Sådär då. Det tog bara ungefär en timma! Score

3 comments:

  1. Shit vad kul det var att läsa! Du är fan bäst! Och ja, du har rätt, måste få fart på bloggish. Challenge accepted!!

    ReplyDelete
  2. Förresten, pappa har ett flipperspel i vardagsrummet. :D

    ReplyDelete
  3. muhahahha solrosfrön is the shit men jag överåt dem alltid så jag fick huvudvärk av allt salt haha du vet de med skal på fortfarande

    ReplyDelete