Friday, January 13, 2012

Lucky thirteen

Jag är inte vidskeplig. Har aldrig varit, och kommer nog aldrig bli. Min kära moder är lite åt det hållet... Lägga nycklar på bordet och sådant där går inte för sig i hennes närhet.
När det kommer till fredag den 13:e... Jag kan inte låta bli att undra varför ALLA blir helt galna, även folk som jag som inte tror på sådant skrock. Nu säger jag inte att jag förväntar mig att dagen ska gå åt helvete och att det är lika bra att stanna i sängen hela dagen, men jag kan inte låta bli att undra innerst inne vad som kan gå fel under dagens lopp.
Självklart ska jag välja att åka och skjuta 80 sprutor i kroppen idag. Välja och välja kanske var att ta i, jag fick en akut tid efter ett återbud och det råkade vara idag. Undra om denna människa som lämnade återbud gjorde det för att denne inte ville ta en risk på detta datum, på denna veckodag.
Fredag den 13:e verkar kunna locka fram dom mest paranoida sidorna hos den lugnaste av människor.
Jag säger bara... Bring it Jason!

No comments:

Post a Comment