Sunday, January 01, 2012

Mina löften 2012 - Try and fail, but don'’t fail to try.

Jag vill inte lova saker jag inte kan hålla. Det enda nyårslöftet jag kan avge är att jag aldrig igen kommer stå ute i kylan vid midnatt på nyår och frysa arslet utav mig... För tekniskt sett har jag då klarat mig då hela året, och då är det ett nytt år när det inträffar nästa gång.

Det jag kan göra är att lova att försöka. Jag kan lova att jag ska göra mitt bästa. Men kan inte lova att jag absolut till 100 % kommer göra något.
Som det här med kosten. 2012 skulle kunna vara året då jag lovar att träna mer. Det kan vara året då jag lovar att äta bättre och sundare. Det skulle kunna vara året då jag ska gå ner 20 kg. Men nej.... Jag kan lova att försöka äta bättre, men det innebär inte att jag kommer utesluta alla onyttiga njutningsbara saker ur min kost. Jag kommer fortfarande kasta i mig en flottig pizza en lördag enbart för att jag inte orkar laga mat, eller äta en påse godis en tisdagkväll för att det är enda kvällen jag är ledig ifrån jobbet.
Jag kan lova att försöka tänka mer på vardagsmotion och röra på mig så mycket jag bara kan på fritiden. Att ta en lång promenad eller en joggingtur är gratis, men så länge jag har mina skulder att betala har jag tyvärr inte råd att börja träna på någon anläggning (som jag verkligen vill) eller köpa massa dyra redskap.

Jag kan lova att jag kommer göra mitt bästa för att detta år ska bli bättre än förra, men jag kan bara sätta upp små små delmål och ta en dag i taget. Självklart har jag ett stort huvudmål inom vissa delar utav livet, men att ta ett steg i taget är den metod som fungerar bäst för mig.

Jag tror mig själv, och jag vet att om jag bara gör mitt bästa så kan jag inte svika mig själv. Jag kommer kunna vara stolt över vad jag själv åstadkommer.

Jag ser fram emot att se vad detta år har att erbjuda mig, och vad jag har att erbjuda själv!

No comments:

Post a Comment