Wednesday, November 18, 2009

Överdos av vätske-ersättning.

Jag har fått en ny besatthet.. och den heter Resorb.
Varje morgon börjar med en Resorb i ett halv glas vatten. Vet inte varför men jag har intalat mig själv att jag mår mycket bättre utav det.
Idag tog jag 3 st och vart lite fundersam på om man kunde överdosera detta... Man kan ju få vatten-förgiftning så tänkte att man kunde få Resorb-förgiftning.
Skickar iväg ett litet 'retoriskt' sms och frågar H. Han tror att det nog ska ta väldigt mycket för att man ska bli förgiftad av det. Man måste nog dricka väldigt mycket under väldigt kort tid och då är det större risk att vatten-förgiftningen kickar in INNAN Resorben gör det.

Hur som helst så lugnade inte det mina hypokondri-nerver så jag ringde giftinformationscentralen och jag lovar att dom satt och skrattade åt mig när dom bad mig vänta i luren för att koppla mig vidare.
Det visade sig att det inte var någon fara men att man ska vara lite försiktig då det innehåller mycket salter.
Damn, karl-jäveln hade rätt i alla fall.

3 comments:

  1. Ha! busted! Visste att du skulle gilla det:)

    ReplyDelete
  2. ätit ett helt paket undra va som händer nu :S :/...

    får hoppas inte nån fara bara :P... onödigt javisst men gott som fan :P...

    ReplyDelete