Monday, May 09, 2011

2dagarsledighet


Fan vad jag har slitit med lägenheten nu.
Sist jag var ledig (Onsdag-torsdag) städade jag HELA lägenheten förutom sovrummet.
Jag dammade, diskade, tvättade, skurade, torkade... jag dammsög till och med hela lägenheten med en handdammsugare (min rygg älskar mig fortfarande för det) Tog några timmar att få ordning på allt kaos. Hittar fortfarande byggdamm lite här och där efter renoveringen.

Jobbat hela helgen fredag, lördag och söndag.

Nu är min nästa 2dagarsledighet och jag har precis plockat tvätt, diskat och dammsugit lägenheten.
Jag skulle nog bli en bra hemmafru ändå tror jag, det gäller bara att hålla mig motiverad. Kan vara så att min nattssömn på 12 timmar hjälpte mig med energin också.
Jag älskar verkligen vårat nya schema. Alltid ledig 2 dagar åt gången. Nu kommer jag ju faktiskt kunna hålla koll på jobbet, mitt eget liv och lägenheten på samma gång!

Imorgon blir det iofs en tur till jobbet även fast jag är ledig. Personalmöte. Så länge solen håller sig framme gör det inte mig något, det ger mig bara en ursäkt att ta mig ut utanför lägenheten. Ta en promenad till Arlanda kanske? ...eller iaf ner till stationen.
Behöver ju inte vara överambitiös.

No comments:

Post a Comment