Monday, November 01, 2010

Ord till spillo...

Jag vill skriva! Jag känner mig kreativ och jag har ord till överflöd som snart bubblar över, men jag tycks inte hitta någon inspiration till att få ut dom. Orden tappar hela sin mening om man inte kan formulera dem rätt. Man måste ha respekt för orden, för dem kan göra mer skada än man tror. Man måste tycka om sina ord, man måste visa att man kan vara dem, andas dem, leva dem. Tomma ord och meningslösa fraser är onödigt och slöseri med tid, kraft och ork. Man måste känna orden, veta att det man har att säga har någon slags betydelse. En innebörd. Orden ska berätta en saga.
Mina ord sitter fast. Min hjärna har gått i baklås och jag vet inte hur jag ska göra för att åter igen få den att arbeta i samma riktning som mina tankar, som min vilja. Jag måste få utlopp snart för denna o-verbala press jag känner. Jag vill bara släppa lös denna storm av ord som trycker inifrån.
Jag behöver bara lite inspiration.

No comments:

Post a Comment