Tuesday, November 02, 2010

16 Dollars in a back street corner is enough for a beautiful day

Vissa dagar önskar man att man aldrig gått upp ur sängen. Att man legat kvar i sin trygga värme med täcket över huvud bara för att glömma världen. Idag var inte en sådan dag. Jag vaknade självmant 07.30 och nästan flög upp ur sängen. Tog en energidryck ur kylen och slog mig ned i soffan för att sätta på tv:n.. Får då syn på mina fina blommor som står på tv-bänken och känner mig glad och uppskattad. Var nämligen så att i söndags när jag kom till jobbet var det KAOS rakt upp och ner. Fanns ingen struktur över huvud taget. Jag tog ett djupt andetag och organiserade upp båda vårat arbete (som någon hade ställt till ett helvete med) och gästerna som tydligen inte vet hur en kö fungerar. I denna grupp människor finns en farbror som tydligen velat köpa kaffe men blivit utträngd ur kön ett flertal gånger. Jag gjorde vad jag kunde för att kompensera för honom, bad om ursäkt och det slutade med att han köpte ytterligare en kaffe och en brownie av mig efter vi pratat klart. Efter någon halvtimma kommer han tillbaka till Cafeét med just en bukett blommor och sa att han tyckte jag var så effektiv och trevlig och att jag förtjänade dom. Det gjorde hela min dag mycket bättre, och mycket lättare att uthärda även fast vi hade asmycket att göra exakt hela dagen.
Nu tänkte jag nog mest ta det lugnt i någon timma och sen sätta igång och städa detta hellhole. Någon måste göra en kraftansträngning här och det kommer ju garanterat inte bli Kim ;)

Chill honey!

No comments:

Post a Comment