Saturday, November 13, 2010

One more night to bare this nightmare

God morgon skulle jag vilja säga, men jag föredrar att inte ljuga. Sovit fruktansvärt dåligt i natt. Vridit och vänt på mig konstant och vaknat minst 2 gånger/timma. Hade ännu svårare att sova när jag insåg att Kim skulle upp och jobba vid 5 i morse och fick dåligt samvete för att jag störde hans nattsömn. Lyckades somna vid 4 ungefär och vaknade igen vid 7 av att en av våra grannar urinerar väldigt högljutt (ja det är dålig ljusisolering här i huset). Då gav jag upp och gick upp och satte på tv-n och åt lite frukost. Eftersom det är lördag visas bara skit på tv så jag hyrde sex and the city 2 via digitalboxen. Jag är lite sen med att se den, i stort sett alla jag känner har redan sett den och dom flesta gillade den. Jag mös ner i soffan och tryckte på play.... nu ca 2 timmar senare trycker jag besviket på 'stopp'-knappen och undrar "vafan var det där?" Det måste vara en av dom sämsta filmerna som någonsin gjorts... seriöst. Besvikelsen!
Hade planerat att ta denna lediga dag och göra något produktivt... som att städa lägenheten. Men är helt slut efter den dåliga nattsömnen. Någon gång måste man ju få vila ut, men och andra sidan så har jag inte alls tid eller ork att städa någon annan dag. Om jag jobbar öppningspass så slutar jag iofs kl 14:15, men ska man orka städa då efter jobbet när man varit vaken sedan kl 3 på natten och jobbat i 10 timmar? Nej, skulle inte tro det heller. Jobbar jag mellanpass så jobbar jag 10:00 - 19:00/20:00 och ja, det säger väll sig självt lite grann att det inte finns så mycket tid utöver jobbet dessa dagar. stängning... ja... 13:00 - 23:00. Uppenbart omöjligt.
Så jag får spendera mina lediga dagar med att sköta mitt andra jobb, som att hålla ihop hemmet som vi båda delar nu. Ska bli intressant att se hur jag klarar av den uppgiften.

1 comment:

  1. sex and the city 2 sög som fan jag skämmdes fan när jag kolla på den

    ReplyDelete