Wednesday, May 16, 2012

Lägga hjärnan i blöt...

Jag satt här och blev allmänt sur nyss. När jag ser människor som lever sitt liv på någon annans villkor blir jag förbannad. När jag ser människor som inte har någon egen personlighet utan kopierar någon annans totalt blir jag nästan sjuk av irritation. Jag nästan kokade inombords när jag såg denna människa planera varenda sekund i sitt liv efter någon annans levnadsstandard... sen slog det mig; det har jag ingenting med att göra!
Vill människor leva i någon annans skugga så vem är jag att ifrågasätta det? Vet inte ens varför jag stör mig på det så mycket. ...Vet inte ens varför jag envisas med att leta upp denna situation, som jag VET är så uppenbar.

Det enda jag kan göra är att leva mitt liv, vara mig själv och hålla mig till det som berör mig. Jag har lite svårt för det ibland.

No comments:

Post a Comment