Friday, December 07, 2012

3 dagar kvar till rökstopp...

Jo, jag börjar känna pressen. Om 3 dagar ska jag eliminera något stort som varit en del utav mig själv i nästan 14 år! Det känns vemodigt på något sätt. Som om jag förlorar en del utav den jag är. Det är svårt att förklara, men har man varit rökare länge så förstår man vad jag menar.
Självklart är det en positiv sak, och jag känner mig dum som säger att jag kommer sakna, det men det kommer jag. Detta är sista chansen för mig att uppfylla mina nyårslöften jag avlade för år 2012.

Jag har kartlagt mina rökrutiner och mina högrisksituationer. Jag läser på om fördelar för hälsan när man slutar röka. Jag förbereder mig för svårigheterna och abstinensen. Om 3 dagar ska jag ändra på den jag är, till en bättre version!

No comments:

Post a Comment