Wednesday, November 07, 2012

Election 2012

Som vanligt när jag är ledig efter ett öppningspass så kan jag inte sova. Vaknade vid 5 när Kim åkte till jobbet och nu sitter jag här och kollar på den astråkiga valvakan ifrån USA.

Obama vann... oj vilka chockerande nyheter. Det är som en disneyfilm alltihopa; Man kan inte tävla mot en människa som talar från hjärtat. En man som står upp för folket och för talan för dom som är för små och svaga. Han är varm. Han är omtänksam och godhjärtat. Han är folkets man.
Romney är en kapitalist. Romney är pengar. Det är företag och ekonomi som ligger honom varmt om själen. Det kommer man ingenstans med nu för tiden. För att inte tala om hans syn på vapen...

Romney är 65 år gammal nu, dags att gå i pension? Har man misslyckats i 6 år med att försöka bli president så borde man kanske inse att det är dags att ge upp.
Jag är i alla fall glad att Obama vann.

Nu ska jag tända lite ljus och äta mysfrukost för mig själv. Har hela dagen i ensamhet så vi får se vad som händer. Blir ingen träning idag i alla fall. Kört stenhårt 3 dagar i rad nu så måste vila lite. Jag drömde att jag sprang 5 km utan att stanna... är det mitt kortsiktiga mål kanske? Kanske ska bli det.

No comments:

Post a Comment