Monday, November 26, 2012

Bleeding on the inside

Det startade redan igår. Kände att det högg och gjorde ont i magen. Tänkte inte så mycket på det utan lät det vara.Hade ställt väckarklockan på 02.00 för en dag på jobbet. Vaknar och har ondare än innan, kallsvettas och mår fruktansvärt illa. Tanken på magsjuka slog mig men när man måste infinna sig på jobbet kl 4 finns det ingen möjlighet att sjuka sig. Jag gör i ordning mig precis som vanligt och illamåendet blir bara värre. Till slut kan jag inte hålla det inne längre utan jag springer och kräks. Det kommer blod. Jag spyr blod och tårarna rinner. Denna magkatarr tar kål på mig.

Jag åker till jobbet och sätter igång det jag ska göra. Sen kommer det igen. Blod och galla. Det är allt jag får upp. Ringer chefen men utan svar. Inte så konstigt när kl inte ens var 5... Skickar ett sms och skriver att jag måste åka hem. Sarah kommer in kl 8 som vanligt och strax efter det droppar även chefen in. Äntligen kan jag ge upp och åka hem. Kl 9.25 sätter jag mig på bussen hem och lättnaden sprider sig i kroppen. Jag kan slappna av igen.

Nu ligger jag hemma i soffan och vill bara dö. Vågar inte äta, men är jättehungrig. Vågar inte dricka men är uttorkad. Jag har min gamla diet kvar på datorn, den jag fick utav min doktor första gången detta spökade. Ingen fet mat. Ingen stekt mat. Inga kryddor. Inga grönsaker eller frukter med hårda skal. Inga syror i form av apelsiner. Inge kaffe och inget kolsyrat... Jag får alltså äta kokt sunk utan smak. Kul.
Ska sova en stund och hoppas det känns bättre snart. Tagit min medicin och ber till någon högre makt att den ska verka snarast möjligt. Denna smärta är utmattande!

No comments:

Post a Comment