Monday, September 10, 2012

Nu är det kaos i kassan.

Kommer hem från jobbet och är på bra humör. Varit glad hela dagen och allt har flytit på som bara den.  Ser att det ligger 3 st räkningar innanför dörren och öppnar dom på en gång. Jag är så nervös med mina räkningar så vill absolut inte missa en enda. Det är superviktigt för mig att inte gå en dag över tiden, för då ligger jag riktigt risigt till.

Öppnar den första. ja, 4000:- som väntat. Den kommer varje månad. Öppnar nästa: 800:- för skorna. Ja ja, det visste jag. Öppnar den tredje som borde vara på 2000 (som också den kommer varje månad) NEJ då står det att jag ska betala 23005:- inom 8 dagar annars går ärendet till kronofogden?! What the hell?!

I över ett år nu har jag betalat 2000:-/månad till detta företag utan några som helst problem och så kommer detta? Av någon anledning så är våran avbetalningsplan avbruten och jag har ingen som helst aning om varför. I panik sliter jag fram datorn och internetdosan för att kontrollera att jag inte missade den förra månaden.. Nej. Allt är betalat och i sin ordning. Ringer på en gång till kundservice och försöker få hjälp. Då visar det sig att dom inte kan hjälpa mig. Jag måste prata med min egna handläggare, som självklart slutade kl 17 (jag ringde 17.20) Skulle återkomma igen i morgon bitti kl 8.

Herregud. Kramp i magen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Detta måste gå att reda ut. Jag kommer inte kunna slappna av innan detta är löst.


Klicka HÄR för att komma till mitt inlägg om just denna situation. Jag läser det då och då för att motivera mig själv. Som en egen klapp på ryggen.

2 comments:

  1. Hoppas verkligen det bara blivit något fel! Och hoppas det löser sig!! Men förstår paniken :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja det hoppas jag med! crazy panik här. Ska ställa väckarklockan på 8 och ringa på en gång!

      Delete