Wednesday, September 19, 2012

Jag och mina konstigheter...

Jag har upptäckt en konstig sak: När jag läser svenska böcker, då kan jag absolut inte lyssna på folk som pratar svenska runt omkring mig utan att komma av mig helt i texten, däremot kan jag lyssna på musik på skyhög volym utan att rubbas det minsta.
När jag läser engelska böcker så stör inte engelskt prat i bakgrunden mig ett skvatt men minsta lilla musik-trudelutten får mig att tappa bort mig totalt och glömma dom sista 5 raderna jag läste.
Det är märkligt hur det där fungerar. 

Blev rostade mackor och avslagen trocadero till middag, och nu har jag bäddat ner mig med kuddar och täcke i soffan. Tänkte försöka få mig lite sömn innan Kim kommer hem vid 23 i kväll. Väckarklockan står på 02:00 och öppningspass 2 utav 3 väntar i morgon.
Peace!

No comments:

Post a Comment