Friday, October 28, 2011

Ledighet schmedighet...

Äntligen är denna arbetsvecka över. Puh. Känns som om jag jobbat 100 dagar i sträck ungefär.
Satt och laddade upp i bilen på väg hem och bara längtade efter att få komma hem till ledigheten. Tji fick jag. Först och främst så var det lite självgrooming som behövdes. Ska ut på middag i morgon och även om strumpbyxorna täcker så är det fan inte ok att gå runt med päls på benen. Så in i duschen, raka, plocka, peela, skrubba, fila.. ja allt det där tråkiga som tillhör att vara tjej. Vill man vara fin får man lida pin (för övrigt vill jag fortfarande veta vad ordet "pin" betyder)

Väl klar med min egen renovering så sätter jag mig ner i soffan i hopp om att få slå på ledigheten. Inser då att det är stökigt som fan här. Hela lägenheten ser helt enkelt försummad ut. Som om ingen brytt sig om den på ett tag. Ingen kärlek för hemmet här inte. Blev en låååång lista på saker som måste fixas.
Jag får helt enkelt vara ledig en annan dag. Har jag jobbat i 10 timmar redan kan jag lika gärna jobba några till.

Ska sätta i mig ännu en pizza nu, fixa det jag kan här hemma sedan måste naglarna målas. Dagens höjdpunkt!

No comments:

Post a Comment