Tuesday, October 18, 2011

TYST! Var bara tyst! med enklare ord...håll käften för fan!

Jag blir lätt irriterad på folk som ALLTID ska vara så jävla PK. Skämta om en mördare, och dom är där och hytter med fingret. Skämta om en naturkatastrof och dom är där och lägger fram sak-riktig statistik. Fota något roligt och dom är där och lägger fram en exakt logisk förklaring till varför vissa saker är på ett visst sätt.

Men tyst

Jag orkar inte höra. Jag orkar inte umgås med folk som inte har någon som helst humor. Var bara tyst...

En annan sak som stör mig är militanta whatevers som påtvingar andra sin livstil. Det kan handla om sport, religion eller kost. Vanligtvis är det kosten som jag råkar ut för. Jag har inga som helst problem med att acceptera att folk vill leva på sitt eget sätt. jag respekterar folk som ser till djurens bästa och vill stå upp för djurens rätt. Jag respekterar till och med dom där galningarna som påstår att gud finns på riktigt. Något jag inte accepterar är att dom dömer mig för att jag inte lever som dom gör. 
Stötte på en bekant för ett tag sedan. Under lunch. Det första hon gör är att kläcka ur sig hur äcklad hon blir utav "människor som mig" som sätter i oss gifter efter gifter utan att ens tänka på konsekvenserna. Observera att detta var en människa jag inte pratat med på några år. 
Ursäkta? Mitt liv. mina val. jag behöver inte höra att "bacon dödar". "Bacon är gris". JAG VET! Jag älskar bacon. 
Hur skulle hon må om jag sa till henne: Du, kan du sluta lägga upp bilder på din fula dotter på facebook? Jag blir lite småäcklad av att se henne äta banan med hela ansiktet. 

Jag gillar inte att folk kritiserar mig för den jag är. Det är en öm punkt. Ska jag vara helt ärlig... när jag var liten lärde jag mig att om man inte har något snällt att säga ska man inte säga någonting alls. Precis. Så håll käften. 

No comments:

Post a Comment