Tuesday, October 25, 2011

Shame on me.... shame shame shame

Jag blir så trött på mig själv! Jag vill så mycket. Så så mycket. Jag är mer än kompetent till att göra dessa saker jag vill. Jag vill t.ex lära mig spanska. Det har jag velat hur länge som helst. Jag är smart och jag har en hemkurs för nybörjare som ligger i min bokhylla tillsammans med ett spanskt lexikon. Gör jag något åt saken? Nej jag bara drömmer om slutmålet som aldrig kommer ske på detta sätt.
Jag vill äta nyttigare och sluta vara så jävla fet. Men vad gör jag? Är för lat för att laga mat så jag äter en pizza och kollar på tv. Röra på sig? Nej jag har inte tid... eller jag menar jag har inte råd... eller alltså jag KAN inte... Ja ni vet alla dom där ursäkterna som inte har någon som helst bakgrund.
Jag är så fruktansvärt trött på mig själv just nu så det är inte ens roligt.
Jag tycker illa om mig själv. Det ska man inte göra. Bara det är ju ett klart tecken på att jag borde göra dessa saker som jag vill. Jag skulle må så mycket bättre då.
Men jag gör inget. Inget alls.

1 comment:

  1. Spanska är inte så jättekrångligt. Det går snabbt att lära sig så pass mycket att man kan konversera litegrann, och då blir det ju kul! Kör i vind!

    ReplyDelete