Thursday, March 01, 2012

Lider hela sveriges befolkning utav dubbelmoral?

Ingen kan väll ha missat nyheten om Eva,96 år som flyttade från Sverige för att leva sina sista år i Thailand?  Antagligen har inte heller många missat det senaste om att hon i och med flytten förlorade sin pension och kanske blir tvingad att flytta tillbaka. Nu har det tydligen blivit så att "aftonbladets läsare rasar mot beslutet"
 (Sveries befolkning 'rasar' väldigt ofta, angående många saker, hela tiden...)
Det finns en hel del människor som nu vill öppna en fond och stödja Eva ekonomiskt. Det är en osjälvisk sak att göra, som VORE en fin gest att göra om den nu gjordes för osjälviska anledningar. Dessa folk gör inte snälla saker utan att vinna något på det själva. Dom vill ha erkännande. Dom har något slags hjältekomplex. Vill hjälpa folk i nöd för att få spela den goda för en gångs skull. Varför gå ut i media och skriva helt öppet att man tänker skicka pengar till Thailand? Är det för Eva's skull? Jag skulle inte tro det. Det är för att andra ska veta vad du gör. Hade det skett helt anonoymt gissar jag på att 80% av dessa människor inte hade gett en enda krona.
Nu menar jag inte att ALLA är helt hjärtlösa, och det finns säkert många som vill hjälpa "stackars" Eva i denna situation. (Det är så synd om stackars tanten som fick flyga och bo i thailand i 3 månader vid 96 års ålder. Det måste varit en hemsk upplevelse. Stackars STACKARS Eva...)

Sen kommer vi till dubbelmoralen. Dessa människor som värnar så om Sverige:
 "Man tar seden dit man kommer"
 "Bor man i Sverige får man rätta sig efter Sveriges system" 
"Invandrare tar våra jobb" 
(ok den sista är väll kanske lite väl extrem)
Men vänta nu... vad tror ni händer med alla människor som flyttat TILL Sverige från andra länder? Tror ni den indiska ensamma mamman till 4 småbarn får någon mammapenning skickad ifrån sitt hemland? Tror ni en hemlösa karl ifrån Turkiet får bostadsbidrag eller pension direktutbetalat i handen? Det är helt rätt enligt er, men att ni nu kräver att Sverige ska göra exakt tvärt emot, det är det ingen som tänker på?

Jag antar att jag kommer bli sparkad i ansiktet som skriver det här men många svenskar är hemska hemska människor med fel prioriteringar i livet.

Detta är enbart min åsikt, och jag tvivlar inte på att det finns många som känner precis tvärt emot vad jag gör. Jag klandrar ingen för det. 

No comments:

Post a Comment