Monday, December 19, 2011

Jag vill ha en rosa gran ffs!

Vi har julpynt hemma. Det är helt galet.
Under dom 5 åren jag bott hemifrån har jag aldrig haft så mycket som ett litet glitterkorn hemma för att hedra jesu födelse. Nu har vi helt plötsligt juldukar, snögubbar, tomtar, ljusstakar och små granar i varje liten vrå. Jag svor på att så länge inga barn fanns i vårat hem skulle det inte in något fjantigt julpynt här. Inge påskpynt, inte halloweenpynt och absolut inge julpynt. Nu har jag helt ändrat inställning. Jag frågade till och med svärmor om jag kunde få låna dom röda gardinerna som vi pratat om tidigare. Dom ska upp i morgon.

Det enda som saknas nu är en riktig julgran...
Inte riktigt RIKTIGT som i 'skogslukt' och 'barrar som fan', utan riktig som i en i normal storlek... och plast. Det är lite svårt bara att övertala Kim att köpa den granen jag vill ha. Den är nämligen AS-ROSA. Den är så jävla jag, och jag vill verkligen VERKLIGEN ha den. Jag funderar på att lura med honom till Rusta, och sen helt plötsligt överraskar jag honom med att köpa en. Jag får göra vad jag vill med mina pengar.
...Då återstår bara att övertala honom att jag ska få följa med hem igen.



No comments:

Post a Comment