Saturday, December 17, 2011

Bienvenido

Pluggade spanska glosor i ca 90 minuter imorse. Gick hur bra som helst och jag har börjat på den avancerade glos-delen utav kursen. Gav mig sedan in på grammatiken... gav upp efter 5 minuter och ville sätta en hagelbössa mot gommen. Nej tack, det får bli en annan dag.
Tycker iaf att det är sjukt roligt att jag tagit tag i detta nu. Jag som haft min spanska-bok i snart ett år utan att knappt ens ha öppnat den.
Första gången jag satt på vardagsrumsgolvet med boken i knät och tryckte på 'play' på cd-spelaren.... hell broke loose. Jag garvade mig fördärvad över deras läsp-ljud när dom sa Valencia. Lyssnade om och om igen och skrattade så jag grät. Sen satte jag aldrig på den skivan igen. Nu kanske jag ska försöka åter...

Är sjukt uttråkad. Kim kom hem tidigare från jobbet och var dödssjuk (lite småförkyld men ni vet hur killar fungerar) Han ligger på soffan och är så ynklig, så ynklig.
Jag vill ha vin. Jag vill ha en myskväll. Jag vill prata strunt och bli full på vin. Men icke. Systemet stänger om 40 min och det hinner jag aldrig. Blir en soffsittarkväll istället. Aningen tjurig och egoistisk.
Varför har dom inte hemkörning på systemet? (jag VET varför, men ja... ni fattar)

Hasta luego

No comments:

Post a Comment