Saturday, November 05, 2011

Goder morgon

Igår rörde jag mig utanför lägenheten för första gången sen i tisdags när jag åkte hem sjuk ifrån jobbet. Är nästan så att det är första gången jag ens lämnar soffan sen i tisdags. Jag tog en lång dusch, snyggade till mig så gott jag kunde och följde med Kim och handlade. Var aningen nervös för hur jag skulle orka men det gick bättre än förväntat. Var så skönt att komma ut och få lite luft och se lite folk. Har stirrat mig blind på våra egna väggar så länge nu.
Jag som alltid tror att allt löser sig på en gång... bara för att jag mådde bra i några timmar så trodde jag att jag var helt ok. Vi lagade middag... och det fick jag ångra. Hade sjukt ont i magen resten av kvällen. Tror jag får återgå till att äta enbart kokt, osaltat, okryddat... smaklöst dvs. Tråk.

4e dagen utan kaffe nu. Undra om det är därför jag inte kan sova (verkar ju inte alls vettigt)
Än en gång är jag uppe i ottan, och det är lördag t.o.m.
Har tömt och fyllt diskmaskinen och fyllt en tvättmaskin. Jag undrar nu om mina grannar skulle uppskatta att jag startade upp tvätten nu kl 6 på lördagsmorgonen. Jag tvivlar på det, men finns inga som helst regler mot det och jag måste tvätta mina arbetskläder. Jag tror helt enkelt att dom får stå ut. Våra grannar som aldrig sover.

No comments:

Post a Comment