Wednesday, November 02, 2011

Denna förbannade ekonomi

Jag har en avbetalningsplan hos ett speciellt inkassoföretag. Betalar in en fast summa varje månad och det har funkat utmärkt hur länge som helst, men nu ska inbetalningen ske till ett annat företag. Nu idag fick jag ett brev på posten.
"Detta ärende har överlåtits till *inkassoföretagsnamnet*. Detta betyder ingen förändring för dig och du behöver inte kontakta oss avseende denna information. Fordran är registrerad för att inkasseras på vår långtidsbevakning och kommer kvarligga tills du betalat din skuld"
Dom skickade helt enkelt ett brev vars enda syfte var att tala om för mig att jag inte behöver bry mig om brevet jag precis fick.

Ehhh thank you captain obvious?! Detta är ju precis det som varit överenskommelsen i snart ett år, och om jag får säga det själv ett jäkla slöseri på papper.

Såfort jag får ett brev ifrån dessa företag jag har avbetalningar hos så höjs pulsen en aning. Hjärtat hoppar liksom över ett slag för att sedan slå dubbla slag. Jag är rädd att det ska vara dåliga nyheter. Att jag mot all förmodan skulle råkat glömma en räkning, eller att jag skrivit fel OCR-nummer och dom inte fått sina pengar. En missad räkning och jag är körd. Blir lika rädd varje gång.
Tack som fan för detta onödiga brev, i'll treasure it forever...

No comments:

Post a Comment