Sunday, November 27, 2011

1:A advent.

Känner mig bättre idag. Mår lite dåligt och ät lite skakis men det kan bero på att jag inte ätit eller druckit något på över ett dygn förutom lite yoghurt. Måste försöka få i mig något idag som är snällt mot magen, fast jag är fortfarande lite rädd. "Vågar inte äta".... en mening jag aldrig trodde jag skulle säga. 

Första advent. Spöregn utanför mitt fönster. Jag blir tokig på detta. När diskussionen om att förflytta hela kalenderåret för att årstiderna ska skjutas rätt igen är igång, då vet man att det är allvarligt. Vi har förstört våran jord till den gräns att man måste inverka på naturens egna lag. Jag är orolig. Jag är faktiskt det. Och jag är arg. Folk verkar inte förstå hur illa det är. Överallt hör man hurr och glädjerop om att snön inte kommit än. Detta är naturens sätt att tala om för oss att något är väldigt galet, förstår ni inte? 
Detta är inte bra alls... 

På tal om något hela annat... I måndags var mor och far förbi med en julstjärna till mig. Jag ställde den på bordet och den var så fin. Några dagar senare så började bladen hänga. Jag kollade temperatur och vatten för den. Inget verkade vara fel men gav den en liten extravattning iaf och flyttade den bort ifrån draget ifrån våra förnster... Det var helt i onödan. Igår, 5 dagar senare, är dödsfallet ett faktum! Jag gjorde verkligen det jag kunde för den men det gick inte att förhindra växtens självmord. 

No comments:

Post a Comment