Friday, November 04, 2011

Dear Tess; suck it up! cincearly Your blog.

Jag gillar inte när folk är ynkliga. Jag gillar inte personer som gnäller sjuttioelva gånger över samma lilla småsak gång på gång på gång. Jag tycker det är irriterande och patetiskt när folk överdriver bagateller för att få medlidande...
och jag själv är ett textbok-exemplar. Eller jag var på väg att bli. Skrev ett långt inlägg där jag gnällde och bölade över hur tråkigt det är att vara sjuk. Hur dåligt jag mår. Hur mycket det suger att inte få dricka kaffe. Bla bla bla. Men jag raderade det. Ingen vill läsa mitt gnäll.

Jag vaknar tidigt. Kl 6 varje dag. Jag vill sova längre nu när jag bara är hemma. 
Varför ska du sova när du uppenbarligen inte är trött? Du har hela dagen framför dig! Tänd ljus och ha en mysig frukost för dig själv i mörkret istället.
Jag är så rastlös, jag har ju legat hemma sjuk ifrån jobbet i 2 dagar.
Herregud människa, se detta som en möjlighet att hinna med dom där små sakerna som du aldrig hinner eller orkar efter en lång dag på jobbet. Visserligen är du sjuk men att gå en trappa ner till tvättstugan tar knappast livet av dig. Sortera bland dina miljoner böcker i bokhyllan, eller gå igenom din enorma garderob och kasta dom där 80%-en som du ändå aldrig använder. 
Jag vill ha kaffe! Jag behöver kaffe! Det är så synd om mig som inte får dricka kaffe!
Hälsan spelar absolut ingen som helst roll för dig eller? Kaffe är inte bra för dig. Du vet det själv, för du tänker varje dag att du dricker för mycket kaffe iaf. Samma sak gäller med alla fet mat och allt salt du sätter i dig. Se vart det ledde dig? Jo, till dyspepsi och du får skylla dig själv. 

Jag är inte galen, jag lovar. Jag har bara en dialog med mig själv. Det är för att det blir lättare att lyssna då, när jag väger nack- mot fördelar. Finns inga fördelar. Kanske ska ta detta ett steg längre och sluta röka också... who knows?

1 comment:

  1. Dom där 80% kan få flytta in hos mig så slipper jag gå runt och stinka källare och mögel! :) Kram på dig, krypa på sig!

    ReplyDelete