Tuesday, January 05, 2010

Money is NOT so funny...

Jag är helt underbart bra på att skjuta upp saker. Vanligtvis skjuter jag upp minsta lilla sak bara för att jag är för lat för att göra det just 'nu'. Men något jag ALDRIG kompromissat med är räkningar, skulder och pengar. Aldrig. Jag är den som betalar alla mina räkningar exakt samma dag som lönen kommer in på kontot.

Men idag kom mitt tredje brev ifrån inkasso och ett brev ifrån kronofogden angående räkningar som skulle betalas i november...
Ända sen jag fick mitt lån och jag ha haft pengar på kontot hela tiden så har denna räkning-gräns på något sätt totalt suddats ut. Märker inte när lönen kommer in på kontot, och därför märker jag inte heller att datumen kryper närmare och närmare... och förbi.

...och precis som jag säger... här sitter jag och skriver om mina räkningar och är helt medveten om att dom flesta borde ha betalats för minst en vecka sen, men ändå kan jag inte få arslet ur sängen och hämta mina räkningar, min dosa och mitt kort och bara få det avklarat.
Jag kan göra det imorgon...

No comments:

Post a Comment