Friday, January 15, 2010

I find the heart but then i hit the wall!

Elsie satt och bläddrade i en tidning idag på jobbet och slår upp en sida som handlar om Tom Cruise och hans sekt.
Elsie tittar på mig och ser fundersam ut sen säger hon "Du vet Tom cruise? Han snackar ju med dörrhandtag och saker i flera veckor bara för att lära sig hur man kontrollerar saker och så vidare... Jag ska nog testa det själv, det låter ju riktigt smart"

SAY WHAT?? Inte på någon nivå, i någon religion, i någons huvud (förutom förvrängda Tom) så klassas det som smart att prata med dörrhandtag.
Som jag sagt förut så blir det många intressanta och random diskussioner på jobbet. And i fuckin' love it!

Så... i onsdags åkte jag och Ace in till staden för att fira Chris. Vi hamnade på Sugar Bar och det var en sjukt rolig kväll. Var inte lika roligt på hemvägen dock.
Jag, Ace, Chris och hans syster Elle tog nattbussen hem. Elle och Chris hoppade av i rotebro och jag och Ace skulle vidare hem till märsta... bara det att bussfan gick ju inte till märsta utan stannade mitt ute i ingenstans i väsby. Vi hade ingen jäkla aning om vart vi var men då kommer en buss som var ur trafik som sa att vi kunde följa med honom för han skulle ändå till bussgaraget i märsta. Jobbigt nog gick bussen sönder när vi nästan var framme. Chauffören skulle fixa så någon kom och hämtade oss men helt plötsligt så funkar bussen igen så vi åker vidare mot garaget.
Väl framme så ska vi ta nattbussen som kommer ifrån arlanda... men den dyker aldrig upp. Vi fryser som fan båda 2 och får för oss att vi ska lifta hem.
Ser en bil närma sig så vi vinkar för fullt. Bilen stannar och det visar sig att det var busschauffören som plockade upp oss i väsby! Så vi får hoppa in i hans bil och åka med till märsta station.
Tänk om alla var så snälla... fan vad less man skulle bli. haha

Kom iaf hem ordentligt men fyfan så trasig man kände sig dagen efter.
Sjukt glad att jag var ledig dagen efter.

No comments:

Post a Comment