Sunday, March 17, 2013

One week apart

Jag bloggar enbart så söndagar nu för tiden har jag märkt. Det räcker för att summera händelserna i mina tråkiga veckor. Denna vecka har varit som vanligt. Jobb måndag-fredag. Inga konstigheter där. Var och shoppade lite i fredags efter jobbet dock. Kom hem med strumpbyxor (ALLTID), armband i form av svarta pärlor, och lite nagellack (igen... ALLTID)
Fredagskvällen spenderades i kallhäll hemma hos Liza och Jimmy. Liza har hunnit bli hela 30 år och det skulle firas. Migränen kickade in, som vanligt när vi gör något, och det blev en tidig kväll.

Lördag. Vaknade kl 6 med fortsatt huvudvärk och feber i kroppen. Tidig frukost och det gick över lika fort som det kom. Vi tog en tur till Stinsen där det blev shopping. En ny klänning till sommaren, mer strumpbyxor(ALLTID) och ett par nya skor! Oh som jag älskar dessa skor! Fick köpa dom för Kim med ett ultimatum: Jag skulle kasta mina sunkiga, trasiga, nedtrampade vinterstövlar som jag klampat runt med i 3 år. Jag lovade....
Åkte hem och insåg att jag äger för mycket kläder. Sorterade allt i 'Loppishög', 'kastahög' och 'sparahög'. Slutade med att jag kastade ca 50kg kläder... Helt galet. Har lika mycket kläder kvar och jag vet inte vart jag ska göra av allt. Nu är sovrummet storstädat iaf. Tvättmaskinen går på högvarv, och om ca en månad ska jag tjäna massa pengar på loppis, där jag ska sälja kläder och skor.
Impulsivt så åkte vi till Coop på kvällen och handlade, och bakade en tårta. Fett värt!

Söndag. Tidig morgon. En tripp till Solna för att gå ett Ärevarv runt Råsundas ruiner. På väg hem ringer Liza och vill träffas. Vi svänger av och kör mot Barkarby; vi ska besöka outlet. Blev lunch på Pizzahut (kaffe) och lite vandring. Konstigt nog köpte jag inte strumpbyxor denna gång.

Hur blev det med mina skor jag lovade att slänga? Jo, dom åkte faktiskt in i soprummet. Det var tufft, jag tänker inte ljuga. jag älskade dessa skor, det var dom bästa skorna jag haft på flera år. Men nu är dom borta... för alltid. Jag kommer sakna dom....

No comments:

Post a Comment