Tuesday, April 17, 2012

CDON.com kan brinna och dö...

Ja... precis. Om ni kommer ihåg så försökte jag beställa The hunger games-triologin på engelska för ett tag sedan. Betalade och väntade. Böckerna kom inte och efter att jag tagit kontakt med företaget får jag informationen om att böckerna jag vill ha är slut och min order kommer avbeställas. Tack som fan.
Detta hände på adlibris och bokus. Exakt samma sak.

Gick till CDON-com och såg att dom hade dessa böcker där också. Kollade lagerstatus och det stog "Levereras inom 3-5 dagar" Perfekt tänkte jag. Jag tog det som ett tecken på att dom fanns. Jag beställde, betalade och väntade. Efter 2 veckor så har inga böcker dykt upp. Jag skickar ett mail och frågar hur länge dessa 3-5 dagar ska vara. Får svaret att leveranstiden är ändrad och det är 5-15 dagar som gäller. "Varorna skickas nästa vecka"
Deras "nästa vecka" var veckan som precis tog slut. Jag skickade ett mail och frågade hur länge jag behövde vänta, nu hade ju faktiskt 3 veckor rullat förbi. Först då får jag mailet "Varorna är tyvärr slut i lager och kommer inte kunna skickas till dig"
JAG BLIR SÅ TRÖTT!! Det är jävligt osnyggt skött utav dom. När man går in på deras hemsida så står det fortfarande att varan går att beställa och att det ska ta 5-15 dagar. Dom lurar sina kunder! Man blir så besviken när man tror man ska få något, som sedan aldrig dyker upp.

Har nu gjort ett 4e försök att beställa dessa böcker nu, från amazon. Visserligen såg framsidorna annorlunda ut men jag antar att det är samma innehåll i dom. Jag hoppas det är samma bok...

Ska det vara så svårt?

No comments:

Post a Comment