Friday, December 31, 2010

Last blog of the year...

Igår efter jobbet skulle jag möta upp Anneli på garage för att ta några öl. När vi kommer dit så är stället stängt och vi känner oss helt strandade. Med ett sug på öl så går vi över vägen till Corner... bara en sekund innanför dörren känner vi oss båda obekväma och helt vilse... vafan gjorde vi på corner?! Vi köpte en varsin öl av världens otrevligaste "bartender" och slog oss ned i ett hörn. Vi drack våran öl och försökte prata genom att överrösta hockeyhelvetet på tv-n... När vi blev omringade av stirrande äckliga snubbar så rann bägaren över totalt. Vi tog på oss jackorna och drog snabbare än snabbast. Det var en hemsk upplevelse som jag ej vill vara med om igen.

Vi drog oss vidare till det lite mer bekanta, dock ganska dåliga Bryggan. Där finns lite mer sittplatser och folket är lite mindre äckligt... Vissa utav dom. Tjejen i baren är iaf trevligt till skillnad ifrån andra. Där blev vi kvar tills Kim hämtade mig halv 2 på natten. 

Nyårsafton...
Jag och Kim bojkottar det lite i år. Jag har pyamasbyxor och halvsover på soffan medans Kim kollar på c/o Segemyhr. Det är allt vi ska göra idag. 
Ska laga lite mat och äta sen middag (fläskfilé och bakad potatis) sedan har vi en flaska rom och massa sällskaps-spel. Det är gott nog för oss, vi är ju ändå med varandra. Känns som det är huvudsaken. Visst är det tråkigt att folk man skulle vilja dela detta med är så långt borta (Tänker på Nicole, Brad och Liza som befinner sig i Australien samt Kicki och Simon som är i Göteborg) Men man får glädja sig över att dom förhoppningsvis har en underbar kväll på sina håll! Det gäller ju självklart alla vänner som befinner sig längre bort!
Gott nytt år folk! Bjuder på en halvkass bild jag tog nyårsafton 2008/2009

No comments:

Post a Comment